Βάζουμε τέλος στην βία, την ανομία και τους “αιώνιους” φοιτητές. Θέτουμε τις βάσεις για ένα σύγχρονο Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Δείτε την ομιλία μου κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής, στο Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με  την αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Εµείς βάζουµε τάξη -έφυγε ο συνάδελφος, δεν αντέχει να ακούσει- εσείς βάζετε µολότοφ, ποινικούς, µπαχαλάκηδες. Ζούµε στη δηµοκρατία. Το λέω, επειδή ακούσαµε ένα παράλογο
λογύδριο προηγουµένως. Δεν ζούµε στη χούντα, δεν υπάρχει ο Παπαδόπουλος, δεν υπάρχει ο Αλέξης Παναγούλης και ο Κουφοντίνας είναι ο δολοφόνος. Έχει αποφασίσει η δικαιοσύνη γι’
αυτό.

Πάµε στα δικά µας. Ζούµε σε µία περίοδο που όλοι µας κάνουµε θυσίες για την προστασία της δηµόσιας υγείας. Ζούµε σε µία περίοδο όπου επιχειρηµατίες, εργαζόµενοι στον χώρο της εστίασης ή του λιανεµπορίου δουλεύουν µε άνοιξε – κλείσε, µε delivery, µε click away, µε click inside, µε τρόπους δηλαδή για τους οποίους δεν ήταν προετοιµασµένοι, αλλά κατάφεραν πολύ γρήγορα να προσαρµοστούν.

Ζούµε σε µία περίοδο που χιλιάδες εργαζόµενοι του ιδιωτικού τοµέα δυσκολεύονται. Όλοι µας προσπαθούµε και αγωνιζόµαστε, για να προσαρµοστούµε στις νέες συνθήκες και περιοριζόµαστε για την προστασία της δηµόσιας υγείας. Όλοι; Δυστυχώς, όχι όλοι! Την ίδια ώρα που η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας κάνει θυσίες για την προστασία της δηµόσιας υγείας, κάποιοι βάζουν το ιδεολογικό τους πρόσηµο πάνω από κάθε µέτρο εναντίον της πανδηµίας.

Την ίδια ώρα που για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, επιχειρηµατίες, εργαζόµενους δοκιµάζονται οι αντοχές τους και περιορίζονται τα εισοδήµατά τους, κάποιοι οργανώνουν πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια συνωστισµού, στα οποία µάλιστα συµµετέχουν και Βουλευτές που αυτή τη στιγµή βρίσκονται στην Αίθουσα, αλλά και πρώην Υπουργοί της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Από τη µία µάς κουνάτε το δάχτυλο για τη διαχείριση της πανδηµίας και των οικονοµικών συνεπειών της, ενώ από την άλλη η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ µε τις ευλογίες τις δικές σας συµµετέχει σε συλλαλητήρια εν τω µέσω αυτής της κρίσιµης κατάστασης για τη χώρα, σαν να µην τρέχει τίποτα! Με τι αιτήµατα; Με το αίτηµα «Όχι στην πανεπιστηµιακή Αστυνοµία», «Όχι στα πειθαρχικά συµβούλια», «Όχι στη µείωση των εισακτέων».

Διαδηλώνετε, λοιπόν, κατά της πανεπιστηµιακής Αστυνοµίας. Δηλαδή, δεν θέλετε να ελέγχονται όσοι µπαίνουν και όσοι βγαίνουν στα πανεπιστηµιακά ιδρύµατα, αλλά και οι ίδιοι οι χώροι των
πανεπιστηµίων, ώστε να πάψουν τα φαινόµενα ανοµίας και παραβατικότητας και για να σταµατήσουν επιτέλους οι Έλληνες φορολογούµενοι να πληρώνουν τις καταστροφές που προκαλούν οι πιτσιρικάδες και οι «ηµιπιτσιρικάδες» σας!

Διαδηλώνετε κατά των πειθαρχικών συµβουλίων. Δηλαδή, δεν πρέπει όταν ένας φοιτητής παραβιάζει τους κανόνες καλής λειτουργίας του πανεπιστηµίου και της ακαδηµαϊκής ζωής, να έχει
συνέπειες. Δεν πρέπει να του επιβάλλονται ποινές, όπως συµβαίνει σε όλους τους τοµείς της ζωής. Διαδηλώνετε, επίσης, κατά της µείωσης των εισακτέων. Ψέµα!

Στην πραγµατικότητα διαµαρτύρεστε κατά της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, µέτρο που αναβαθµίζει το ελληνικό δηµόσιο πανεπιστήµιο. Όταν µαθητές εισάγονται, για παράδειγµα, µε τρεις χιλιάδες εκατόν είκοσι πέντε µόρια στο Μαθηµατικό της Σάµου, σηµαίνει ότι στις πανελλαδικές έχουν γράψει στην καλύτερη περίπτωση «5».

Είναι άδικο, λοιπόν και για το ίδιο το τµήµα και για τους ακαδηµαϊκούς του τµήµατος, αλλά και για τους ίδιους τους µαθητές οι οποίοι πιθανότατα δεν θα καταφέρουν να αποφοιτήσουν, να
εισάγονται µε αυτά τα δεδοµένα στην τριτοβάθµια εκπαίδευση.

Μάλιστα, από επίσηµα στοιχεία προκύπτει ότι το 50% των εισακτέων που εισάγονται µε βαθµό κάτω του «7» δεν καταφέρνει να αποφοιτήσει ποτέ! Αυτή είναι η εικόνα, λοιπόν, των δηµόσιων πανεπιστηµίων που θέλουµε;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το παρόν σχέδιο νόµου για την αναβάθµιση της λειτουργίας της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης δεν είναι απλά µία προεκλογική δέσµευση της Νέας Δηµοκρατίας, που σήµερα έρχεται να γίνει πράξη. Είναι µία ουσιαστική µεταρρύθµιση που έρχεται σε συνέχεια προηγούµενων πρωτοβουλιών µας. Να σας θυµίσω ότι τον Αύγουστο του 2019 ψηφίσαµε την αποκατάσταση του πανεπιστηµιακού ασύλου. Τι, όµως, ερχόµαστε και κάνουµε µε το συγκεκριµένο νοµοσχέδιο;

Θέτουµε ένα νέο πλαίσιο εισαγωγής στην τριτοβάθµια εκπαίδευση µε την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα προβλέπεται για κάθε σχολή και κάθε τµήµα. Επίσης
προβλέπεται ότι η κατάθεση του µηχανογραφικού θα γίνεται από τους υποψηφίους σε δύο φάσεις. Θεσπίζεται ανώτατο όριο φοίτησης, ώστε να µπει ένα τέλος επιτέλους στο φαινόµενο των αιωνίων φοιτητών.

Υπάρχει ακόµα και η πρόβλεψη για µερική φοίτηση για όσους φοιτητές εργάζονται. Αναφορικά µε την ασφάλεια εντός και εκτός των πανεπιστηµίων, γίνονται επιτέλους δοµικές αλλαγές. Σε κάθε ΑΕΙ θα εφαρµόζεται υποχρεωτικό σύστηµα ελεγχόµενης πρόσβασης.

Επίσης συνιστώνται οµάδες προστασίας πανεπιστηµιακών ιδρυµάτων, οι οποίες θα στελεχώνονται από προσωπικό της Ελληνικής Αστυνοµίας και ειδικούς φρουρούς. Θα λαµβάνουν ειδική εκπαίδευση και θα υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και σε συνεργασία µε τις αρµόδιες πρυτανικές αρχές θα έχουν ως αποστολή τους την πρόληψη και την αντιµετώπιση της παραβατικότητας.

Τι στοχεύουµε να επιτύχουµε µε τις συγκεκριµένες ρυθµίσεις;

Αναβαθµίζουµε την ποιότητα της παρεχόµενης εκπαίδευσης. Ενισχύουµε την αυτονοµία των πανεπιστηµίων. Διασφαλίζουµε την ακαδηµαϊκή ελευθερία. Οι φοιτητές, οι καθηγητές, οι εργαζόµενοι
και οι επισκέπτες των πανεπιστηµίων θα αισθάνονται και θα είναι ασφαλείς. Τα πανεπιστήµια θα είναι αποκλειστικά χώροι ανάπτυξης ιδεών, προόδου, δηµιουργικότητας και καινοτοµίας. Δεν θα
είναι χώροι προστασίας µπαχαλάκηδων και οποιασδήποτε παράνοµης και παραβατικής συµπεριφοράς. Θέτουµε, λοιπόν, τις βάσεις για ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό δηµόσιο πανεπιστήµιο το
οποίο θα µπορεί να ανταποκριθεί πλέον στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της εποχής µας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα κλείσω µε µία σκέψη.

Σε όλες αυτές τις τολµηρές και ουσιαστικές µεταρρυθµίσεις η Αντιπολίτευση απαντάει µε άρνηση. Μόνο ένα «όχι» σε όλα, χωρίς επιχειρήµατα, χωρίς προτάσεις για να ικανοποιήσετε στην πραγµατικότητα όχι όσους σας ψήφισαν, αλλά µόνο τον στενό πυρήνα του κόµµατός σας, εκείνο το 3%, 4%.

Αλήθεια, θα µας πείτε γιατί λέτε «όχι» στη συνολική αναβάθµιση των δηµοσίων πανεπιστηµίων; Γιατί λέτε «όχι» στο τέλος του φαινοµένου των αιώνιων φοιτητών; Γιατί λέτε «όχι» στη βελτίωση
της ποιότητας της παρεχόµενης εκπαίδευσης των ελληνικών πανεπιστηµίων για να γίνουν ανταγωνιστικά µε αυτά του εξωτερικού; Γιατί λέτε «όχι» στο τέλος της βίας και της ανοµίας στα
πανεπιστήµια;

Total
0
Shares
Previous Article

Γιάννης Μελάς: «Θέτουμε τις βάσεις για ένα σύγχρονο δημόσιο Πανεπιστήμιο»

Next Article

Επιδίωξη μας να μην κλείσει καμία επιχείρηση και να μη χαθεί καμία θέση εργασίας