Η ποιότητα ζωής των Ατόμων με Αναπηρία δείκτης πολιτισμού για μια κοινωνία

Η ομιλία μου στην Ολομέλεια της Βουλής, ως εισηγητής στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης: “Κύρωση της Σύμβασης της Χάγης της 13ης Ιανουαρίου 2000 για τη διεθνή προστασία των ενηλίκων”.

Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προκαλεί πραγματικά εντύπωση η στάση της Αντιπολίτευσης για την κύρωση της συγκεκριμένης Σύμβασης, μία Σύμβαση που απευθύνεται στους ευάλωτους ενήλικους και στα άτομα με αναπηρία. Αντί να υπάρχει απόλυτη συναίνεση σε ένα ζήτημα όπως είναι αυτό, ασκείται και εδώ, σε μία κύρωση Σύμβασης που αφορά ευάλωτους ενηλίκους, αντιπολίτευση, η οποία πραγματικά είναι και ανεδαφική και η κριτική που ακούμε πολλές φορές αγγίζει τα όρια του φανταστικού.

Με μεγάλη προσοχή άκουσα τους προηγούμενους εισηγητές των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης, ενώ άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή το συνάδελφο από το ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος και στην αρμόδια επιτροπή αλλά και εδώ μπήκε σε μια διαδικασία να συγκρίνει την κοινωνική πολιτική που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήταν κυβέρνηση, σε σχέση με αυτή που ασκεί η Νέα Δημοκρατία από το 2019, που έχουμε αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. Μας κατηγόρησε ότι μειώσαμε τις δαπάνες για την προσβασιμότητα των αναπήρων, για τους ανασφάλιστους υπερήλικες και για τα επιδόματα των ατόμων με αναπηρία.

Δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να το κάνω, αν πραγματικά δεν προκαλούμασταν από την τοποθέτηση αυτή, να αναλύσω όλες εκείνες τις δράσεις τις οποίες έχει κάνει η Νέα Δημοκρατία αυτά τα δύο χρόνια που είμαστε στην Κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, λοιπόν, από το Δεκέμβρη του 2020, υπάρχει το εθνικό σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία, το οποίο αποτελείται από έξι πυλώνες και τριάντα δράσεις που προάγουν την αυτονομία, την ενσωμάτωση, την αξιοπρέπεια και την ευημερία των ατόμων αυτών. Το σχέδιο δράσης ήταν μια προγραμματική δέσμευση αλλά και προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο και υλοποιούμε.

Κωδικοποιήθηκε η διάσπαρτη νομοθεσία που αφορά τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Συγκροτήθηκε η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας. Ξεκίνησε η καταγραφή όλων των κτιρίων που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες, ώστε με τις αναγκαίες παρεμβάσεις να γίνουν προσβάσιμα για τα άτομα με αναπηρία.

Μάλιστα, θέλω να το τονίσω –επειδή είναι και ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης- ότι σημαντικές πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση έχει αναλάβει και το Υπουργείο Δικαιοσύνης, που έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες για να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις στα κτίρια, στους χώρους της δικαιοσύνης, ώστε να υπάρχει καλύτερη πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία.

Θεσμοθετήθηκε ο προσωπικός βοηθός, ένα πάγιο αίτημα για χίλια άτομα με αναπηρία, σε πρώτη φάση και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Θεσπίστηκε για πρώτη φορά ο κανονισμός λειτουργίας των ΚΕΠΑ. Ολοκληρώθηκε η εθνική στρατηγική αποϊδρυματοποίησης, η οποία και εφαρμόζεται. Ολοκληρώθηκε ο διορισμός τεσσερισήμισι χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ο διορισμός δέκα χιλιάδων πεντακοσίων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, μπαίνει σε εφαρμογή εντός του 2022 η κάρτα αναπηρίας, που θα διευκολύνει τη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Καταργήθηκε οριστικά η υποχρέωση των αναπήρων συνανθρώπων μας με ακρωτηριασμούς και με άλλες μη αναστρέψιμες παθήσεις να περνούν ξανά και ξανά επιτροπές για την πιστοποίηση της συγκεκριμένης αναπηρίας τους.

Προχωράει με τη στέγαση των ΚΕΠΑ της οδού Πειραιώς σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και αναβαθμίζεται έτσι η εξυπηρέτηση στην πράξη. Παράλληλα, δρομολογείται και η αναβάθμιση των αντίστοιχων εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη.

Σχεδιάζονται και θα υλοποιηθούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης για παιδιά με αναπηρία και παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές έως 6 ετών.

Προχωρά η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για άτομα με οπτική αναπηρία. Διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την προσβασιμότητα των συνανθρώπων μας με αναπηρία σε τέσσερις χιλιάδες ιδιωτικές κατοικίες, επτακόσιους ιδιωτικούς χώρους εργασίας, τριακόσιους δημόσιους χώρους εργασίας και δεκαεπτά κέντρα κοινωνικής πρόνοιας και ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη στο Δημόσιο περίπου δύο χιλιάδων ανέργων ειδικών κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και άτομα με αναπηρία και οι συγγενείς τους και άλλα πράγματα που έκανε αυτή η Κυβέρνηση.

Άρα, όταν θέλετε να συγκριθούμε και να πούμε ποιος πραγματικά έχει την ευαισθησία και το ενδιαφέρον για τα άτομα με αναπηρία και ποιος πραγματικά ασκεί κοινωνική πολιτική, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω πως όταν αυτά τα δύο τα βάζουμε στη ζυγαριά, ούτε σε αυτό η προοδευτική διάθεση που θέλετε να βγάλετε προς τα έξω δεν φαίνεται να κερδίζει όλα αυτά που στην πράξη έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση.

Λίγο χρόνο θέλω, κύριε Πρόεδρε.

Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στις τοποθετήσεις των συναδέλφων από τα υπόλοιπα κόμματα, απλά για εκείνα τα κόμματα τα οποία δήλωσαν «ΠΑΡΩΝ» σε αυτή την τόσο σημαντική σύμβαση για τους συνανθρώπους μας με προβλήματα  αναπηρίας, για τους ευάλωτους ενηλίκους, θα πω ότι είναι πραγματικά πολύ δυσάρεστο να μην αντιλαμβάνονται την ανάγκη να κυρωθεί αυτή η σύμβαση και να δηλώνουν «ΠΑΡΩΝ».

Για να ξεκαθαρίσω επιγραμματικά κάποια πράγματα, θα ήθελα να πω ότι αυτή η Σύμβαση της Χάγης έρχεται και συμπληρώνει το πλαίσιο προστασίας για τα άτομα με αναπηρία, θέτει ένα νέο και ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των ευάλωτων ενηλίκων που διαμένουν σε διαφορετική χώρα από αυτή της ιθαγένειάς τους, προωθεί τη διεθνή συνεργασία μεταξύ των συμβαλλόμενων κρατών για την προστασία όλων των ευάλωτων ενηλίκων, βελτιώνει και απλοποιεί το καθεστώς προστασίας αυτών σε περιπτώσεις διασυνοριακού χαρακτήρα, διασφαλίζει τα προσωπικά και περιουσιακά συμφέροντα των ενηλίκων που δεν είναι σε θέση να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους και διευκολύνει την πληθυσμιακή κινητικότητα μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών.

Μέχρι σήμερα, έχει κυρωθεί από την Αυστρία, το Βέλγιο, την Κύπρο, την Τσεχία, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Λετονία, το Μονακό, την Πορτογαλία, την Ελβετία και την Αγγλία, ενώ την έχουν προσυπογράψει χωρίς να την έχουν κυρώσει -σήμερα κυρώνεται από τη χώρα μας- η Ιρλανδία, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία και η Πολωνία. Είναι, όμως, πολύ σημαντική η προώθηση της κύρωσής της και από τις υπόλοιπες χώρες.

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι τα ζητήματα που αφορούν τα άτομα με αναπηρία και γενικά τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες υπερβαίνουν τις ιδεολογίες και τα κόμματα. Αποτελούν ζητήματα αξιοπρέπειας και πολιτισμού για μία σύγχρονη κοινωνία. Έχουμε πραγματικά πολλά ζητήματα στα οποία θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε, όπως στα οικονομικά, στα θέματα παιδείας και σε πολλά άλλα. Αυτοσκοπός μας πρέπει να είναι η διευκόλυνση και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για τα ευάλωτα άτομα και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας και γι’ αυτό καλές οι επιφυλάξεις και οι ενστάσεις που ακούμε από την Αντιπολίτευση, αλλά η κύρωση αυτής της σύμβασης είναι πολύ σημαντική και κανονικά θα έπρεπε να γίνει από το σύνολο των κομμάτων της Βουλής

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

Η ομιλία μου ως εισηγητής στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης “Κύρωση της Σύμβασης της Χάγης της 13ης Ιανουαρίου 2000 για τη διεθνή προστασία των ενηλίκων”.

 

Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Σήμερα η επιτροπή μας καλείται να συζητήσει τη Σύμβαση της Χάγης της 13ης Ιανουαρίου του 2000 για τη διεθνή προστασία των ευάλωτων ενηλίκων.

Η συγκεκριμένη σύμβαση:

-Αφορά ενηλίκους οι οποίοι για λόγους σωματικής ή διανοητικής ανεπάρκειας, δεν μπορούν να διαχειριστούν οι ίδιοι τις υποθέσεις τους, περιουσιακού ή προσωπικού χαρακτήρα και χρήζουν προστασίας.

-Εφαρμόζεται στην περίπτωση που οι ευάλωτοι αυτοί ενήλικες βρίσκονται σε Κράτος διαφορετικό από αυτό της ιθαγένειας τους.

Η χώρα μας έχει προσυπογράψει την σύμβαση αυτή και απομένει η κύρωση της για να τεθεί σε ισχύ.

Η σύμβαση αυτή έχει κυρωθεί από 10 κράτη μέλη της Ε.Ε. και έχει υπογραφεί από άλλα έξι.

Η σημασία της έχει αποτυπωθεί στα συμπεράσματα του Συμβουλίου των Υπουργών Δικαιοσύνης της 7ης Ιουνίου 2021 όπου όλοι τόνισαν τον ρόλο της ως μέσο ενίσχυσης προστασίας των ευάλωτων ενηλίκων και την ανάγκη κύρωσης της από περισσότερα κράτη μέλη.

Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και το Συνέδριο Υψηλού Επιπέδου που συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Πορτογαλίας, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 30 Μαρτίου 2021 στην Πορτογαλία.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η σύμβαση της Χάγης:

-Έρχεται και συμπληρώνει το πλαίσιο προστασίας για τα άτομα με αναπηρία

-Ακολουθεί μια προσέγγιση βασισμένη στα ανθρώπινα δικαιώματα και σύμφωνη με τις αρχές της Σύμβασης του Ο.Η.Ε.

-Επιδιώκει να ρυθμίσει το εφαρμοστέο δίκαιο, την αναγνώριση και την εκτέλεση των μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία των ευάλωτων ενηλίκων, των οποίων οι υποθέσεις συνδέονται με περισσότερες από μία χώρες.

-Θεσπίζει μηχανισμούς συνεργασίας μεταξύ των συμβαλλόμενων κρατών για την επίτευξη αυτού του σκοπού.

Τα μέτρα που λαμβάνονται από τις αρχές Συμβαλλόμενου Κράτους αναγνωρίζονται αυτοδικαίως στα άλλα Συμβαλλόμενα Κράτη.

Στο πεδίο εφαρμογής της σύμβασης εντάσσονται μέτρα όπως:

-Ο καθορισμός της ανικανότητας και η εγκαθίδρυση συστήματος προστασίας.

-Η θέση του ενηλίκου υπό την προστασία δικαστικής ή διοικητικής αρχής.

-Ο  διορισμός και τα καθήκοντα κάθε προσώπου ή οργανισμού που αναλαμβάνει την εκπροσώπηση και την επιμέλεια του προσώπου ή της περιουσίας του.

-Η τοποθέτηση του ενηλίκου σε εγκατάσταση ή σε άλλον τόπο όπου μπορεί να του παρασχεθεί προστασία.

-Η διοίκηση, η διατήρηση και η  διάθεση της περιουσίας του ενηλίκου.

-Η παροχή άδειας για συγκεκριμένη παρέμβαση για την προστασία του προσώπου ή της περιουσίας του ενηλίκου

Αντιθέτως εξαιρούνται μέτρα όπως:

-Οι υποχρεώσεις διατροφής.

-Η σύναψη, η ακύρωση και η λύση του γάμου.

-Οι περιουσιακές σχέσεις των συζύγων καθώς και οι περιουσιακές σχέσεις που  δημιουργούνται από το γάμο.

-Η κληρονομική διαδοχή.

-Η κοινωνική ασφάλιση.

-Οι αποφάσεις για το δικαίωμα ασύλου και για ζητήματα μετανάστευσης.

-Τα μέτρα που αποβλέπουν αποκλειστικά στην προστασία της δημόσιας ασφάλειας.

Η Σύμβαση αποτελείται από επτά κεφάλαια:

-Το κεφάλαιο 1 (άρθρα 1-4) ορίζει τα αντικείμενα της Σύμβασης, τα πρόσωπα στα οποία εφαρμόζεται καθώς και  τα μέτρα προστασίας που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της.

-Το κεφάλαιο 2 (άρθρα 5-12) ρυθμίζει θέματα σχετικά με τη διεθνή δικαιοδοσία και συγκεκριμένα στο άρθρο 5 ορίζεται ότι κύρια διεθνή δικαιοδοσία έχουν οι αρχές του κράτους της συνήθους διαμονής του ενηλίκου.

-Το κεφάλαιο 3 (άρθρα 13-21) ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με το εφαρμοστέο δίκαιο της Σύμβασης.

-Το κεφάλαιο 4 (άρθρα 22-27) ρυθμίζει λεπτομερώς την αναγνώριση και την εκτέλεση σε συμβαλλόμενο κράτος των μέτρων προστασίας που έχουν ληφθεί σε άλλο συμβαλλόμενο κράτος.

-Το κεφάλαιο 5 (άρθρα 28-37) θεσπίζει μηχανισμό συνεργασίας μεταξύ των συμβαλλόμενων κρατών.

-Το κεφάλαιο 6 (άρθρα 38-52) αποτελείται από γενικές διατάξεις που αφορούν την διευκόλυνση της εφαρμογής και της παρακολούθησης της Σύμβασης, καθώς και στην προστασία της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών που έχουν συγκεντρωθεί σύμφωνα με αυτή.

-Το κεφάλαιο 7 (άρθρα 53-59) περιέχει τις συνήθεις ρήτρες για το πρωτόκολλο που διέπει την υπογραφή, την έναρξη ισχύος, την προσχώρηση και την καταγγελία της Σύμβασης.

Από τις διατάξεις της σύμβασης γίνεται σαφές ότι οι στόχοι της είναι:

-Η προστασία των ενηλίκων ατόμων με αναπηρία που δεν είναι σε θέση να προστατεύσουν τα συμφέροντα τους.

-Η αποτελεσματική και ενιαία προστασία των ευάλωτων ενηλίκων ανεξαρτήτως της χώρας που διαμένουν.

-Η διασφάλιση των προσωπικών και περιουσιακών συμφερόντων του ενηλίκου.

-Ο σεβασμός της αξιοπρέπειας και της αυτονομίας του, με την καθιέρωση ενός ασφαλούς νομικού πλαισίου.

-Η διευκόλυνση της παροχής δικαστικής προστασίας και εκπροσώπησης των ευάλωτων ενηλίκων.

-Η διευκόλυνση της πληθυσμιακής κινητικότητας μεταξύ των ευρωπαϊκών Κρατών.

– Η αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ των νομικών συστημάτων των κρατών που υπέγραψαν τη Σύμβαση, σε ζητήματα σχετικά με τη διεθνή δικαιοδοσία, το εφαρμοστέο δίκαιο, την αναγνώριση και την εκτέλεση των μέτρων προστασίας των ενηλίκων.

-Η προώθηση της διεθνούς συνεργασίας για την προστασία των ευάλωτων ενηλίκων.

Στην ελληνική έννομη τάξη δεν υπάρχει ειδικό νομοθετικό καθεστώς για την προστασία των ευάλωτων ενηλίκων Ελλήνων ή αλλοδαπών που έχουν την συνήθη διαμονή τους σε άλλο συμβαλλόμενο Κράτος.

Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που κρίνεται αναγκαία η κύρωση της συγκεκριμένης Σύμβασης από την χώρα μας.

Η ενοποίηση του νομικού πλαισίου θα συμβάλλει στην αποτελεσματική προστασία των ευάλωτων ενηλίκων στις περιπτώσεις που τα άτομα αυτά μετακινούνται διεθνώς.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θεσπίσει φορολογικά και μη κίνητρα για τους «ψηφιακούς νομάδες» αλλά και για τους πολίτες ξένων χωρών που μετά την συνταξιοδότηση τους επιλέγουν να έρθουν να μείνουν μόνιμα στην Ελλάδα.

Ειδικά για τους ευάλωτους ενήλικες οι κλιματικές συνθήκες της χώρας μας είναι ιδανικές.

Εκτός από κοινωνικά χαρακτηριστικά η κύρωση της συγκεκριμένης σύμβασης έχει και αναπτυξιακό προσανατολισμό.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η κύρωση της συγκεκριμένης Σύμβασης δεν αποτελεί μια υποχρέωση της χώρας μας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο που πρέπει να κάνουμε.

Έρχεται σε συνέχεια πρωτοβουλιών της κυβέρνησης μας για τα Άτομα με Αναπηρία.

Σε αυτό το διάστημα έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται πολιτικές που αφορούν τα Άτομα με Αναπηρία:

Συγκεκριμένα:

-Από τον Δεκέμβριο του 2020 υπάρχει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία το οποίο αποτελείται από 6 Πυλώνες και 30 δράσεις που προάγουν την αυτονομία, την ενσωμάτωση, την αξιοπρέπεια και την ευημερία τους.

Το Σχέδιο Δράσης ήταν μια προγραμματική δέσμευση αλλά και προτεραιότητα της ΝΔ και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο και υλοποιούμε.

-Κωδικοποιήθηκε η διάσπαρτη νομοθεσία που αφορά τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

-Συγκροτήθηκε η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας.

-Ξεκίνησε η καταγραφή όλων των κτιρίων που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες ώστε με τις αναγκαίες παρεμβάσεις να γίνουν προσβάσιμα για τα Άτομα με Αναπηρία.

Μάλιστα τέτοιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει και το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την προσβασιμότητα στους χώρους της Δικαιοσύνης.

-Θεσμοθετήθηκε ο Προσωπικός Βοηθός, ένα πάγιο αίτημα, για 1.000 άτομα με αναπηρία σε πρώτη φάση και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

-Θεσπίστηκε για πρώτη φορά ο Κανονισμός Λειτουργίας των ΚΕΠΑ.

-Ολοκληρώθηκε η Εθνική Στρατηγική Αποϊδρυματοποίησης η οποία εφαρμόζεται.

-Ολοκληρώθηκε ο διορισμός 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ο διορισμός 10.500 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

-Μπαίνει σε εφαρμογή, εντός του 2022, η Κάρτα Αναπηρίας που θα διευκολύνει την διαβίωση των ατόμων με αναπηρία.

-Καταργήθηκε οριστικά η υποχρέωση των αναπήρων συνανθρώπων μας με ακρωτηριασμούς και άλλες μη αναστρέψιμες παθήσεις να περνούν ξανά και ξανά επιτροπές για την πιστοποίηση της συγκεκριμένης αναπηρίας τους.

-Προχωρά η μεταστέγαση των ΚΕΠΑ της οδού Πειραιώς σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας αναβαθμίζοντας την εξυπηρέτηση στην πράξη.

-Παράλληλα, δρομολογείται και η αναβάθμιση των αντίστοιχων εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη.

-Σχεδιάζονται και θα υλοποιηθούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης για παιδιά με αναπηρία και για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές 0-6 ετών.

-Προχωρά η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτών για τα άτομα με οπτική αναπηρία.

-Διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την προσβασιμότητα των συνανθρώπων μας με αναπηρία σε: 4.000 ιδιωτικές κατοικίες, 700 ιδιωτικούς χώρους εργασίας, 300 δημόσιους χώρους εργασίας και 17 κέντρα κοινωνικής πρόνοιας.

-Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη στο δημόσιο τομέα περίπου 2.000 ανέργων ειδικών κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και τα άτομα με αναπηρία και οι συγγενείς τους.

Μέσα από αυτά τα μέτρα και τις δράσεις επιδιώκουμε την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των ατόμων με αναπηρία, την αναβαθμισμένη εξυπηρέτηση τους και την βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης τους.

Η αναπηρία δεν έχει σύνορα.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, πρόκειται για πάνω από 1 δισ. ανθρώπους, ενώ ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους έχει ένα μέλος της οικογένειας του με κάποια μορφή αναπηρίας.

Στην Ελλάδα ο αριθμός αγγίζει το 1.000.000 πολίτες.

Η ζωή και η καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία ούτε απλή είναι, ούτε εύκολη.

Για αυτό το κράτος οφείλει να στηρίζει τους ευάλωτους συμπολίτες μας και να λαμβάνει μέτρα:

-που διευκολύνουν την καθημερινότητα τους  και

-για να μπορούν να απολαμβάνουν τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες.

Μπορούμε να διαφωνούμε σε πολλά.

Να έχουμε διαφορετικές ιδεολογίες και αντιλήψεις για την οικονομία, την παιδεία, την εργασία.

Αλλά, η ποιότητα ζωής των Ατόμων με Αναπηρία αποτελεί δείκτη πολιτισμού για μια κοινωνία.

Σε αυτό δεν νομίζω να διαφωνεί κανένας σε αυτή την αίθουσα.

Για αυτό είναι σημαντικό  η συγκεκριμένη Σύμβαση να εγκριθεί από το σύνολο των Βουλευτών.

Σας ευχαριστώ.

 

 

Total
0
Shares
Previous Article

Αναπτυξιακά τα χαρακτηριστικά της Πολιτείας Καινοτομίας που υλοποιείται στον Πειραιά

Next Article

Μεγάλη η απώλεια της Μαριέττας Γιαννάκου - Ανεξίτηλο το σημάδι της στην πολιτική ζωή